REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZESPOŁU SZKÓŁ PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO IM. JÓZEFA RYMERA I WOJEWODY ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH
ROZDZIAŁ I
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny określa strukturę wewnętrzną, zasady funkcjonowania oraz zakresy i zasady działania stanowisk samodzielnych.
§ 2
1. Ilekroć w Regulaminie Organizacyjnym jest mowa o:
a) dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
b) szkole - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
§ 3
1. Organem prowadzącym Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego jest Miasto Katowice.
2. Od 1 września 2004 roku szkoła jest jednostką budżetową.
3. Szkoła jest pracodawcą dla zatrudnionych w niej pracowników.
4. Działalnością szkoły kieruje dyrektor.
5. Organem nadzorującym szkołę jest Kuratorium Oświaty w Katowicach.
6. Dyrektora powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Katowice.
7. Szkoła ma swoją siedzibę w Katowicach przy ul. ks. bpa H. Bednorza 15
8. Strukturę organizacyjną i pedagogiczną szkoły określa schemat organizacyjny przedstawiony w Załączniku nr 1 do regulaminu.
ROZDZIAŁ II
KOMPETENCJE, OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ DYREKTORA, WICEDYREKTORA I KIEROWNIKA SZKOLENIA
PRAKTYCZNEGO
§ 4
1. Obowiązki dyrektora określają przepisy Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz inne przepisy szczególne. Dyrektor Zespołu jest dyrektorem szkoły w rozumieniu ustawy. Dyrektor Zespołu reprezentuje go na zewnątrz oraz kieruje działalnością Zespołu.
Do obowiązków dyrektora należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego;
- sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie prozdrowotne;
- realizowanie uchwał Rad Pedagogicznych podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących;
- dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Zespołu i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Zespołu;
- współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych;
- powierzanie i odwołanie ze stanowiska wicedyrektora po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej oraz organu prowadzącego;
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
2. Zadania szczegółowe Dyrektora Zespołu:
- opracowywanie dokumentów programowo – organizacyjnych Zespołu (plan dydaktyczno – wychowawczy Zespołu, plan rozwoju Zespołu, roczny plan pracy, arkusz organizacyjny Zespołu);
- opracowywanie zakresu obowiązków nauczycieli i pracowników niepedagogicznych Zespołu;
- przyjmowanie uczniów oraz prowadzenie ich spraw w oparciu o przepisy Ministra Edukacji Narodowej ;
- zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- pełnienie nadzoru pedagogicznego nad działalnością nauczycieli i wychowawców;
- organizowanie doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej;
- współdziałanie z Radą Pedagogiczną;
- dbałość o powierzone mienie szkolne;
- poszerzanie bazy materialno – technicznej oraz opracowywanie wspólnie z przedstawicielami Rady Rodziców Zespołu projektu budżetu Zespołu;
- wydawanie poleceń służbowych wszystkim pracownikom Zespołu;
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników Zespołu – zgodnie z odrębnymi przepisami;
- nagradzanie pracowników – zgodnie z przyjętym trybem nagradzania;
- administrowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
- przyjmowanie uczniów szkół wchodzących w skład Zespołu;
- dokonywanie formalnej oceny pracy nauczycieli i innych pracowników;
- decydowanie o wewnętrznej organizacji pracy nauczycieli i innych pracowników;
- kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego i wydawania decyzji administracyjnych w zakresie zezwolenia na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą i przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych;
- rozstrzyganie spraw spornych i konfliktowych pomiędzy organami Zespołu;
- przestrzeganie postanowień statutu w sprawie rodzaju nagród i kar wobec uczniów.
3. Dyrektor Zespołu odpowiada przed władzami zwierzchnimi za:
- poziom uzyskiwanych przez szkoły wchodzące w skład Zespołu wyników nauczania oraz opiekę nad młodzieżą;
- zgodność funkcjonowania Zespołu z przepisami prawa oświatowego i niniejszego statutu;
- bezpieczeństwo osób znajdujących się w obiekcie Zespołu i podczas zajęć organizowanych poza Zespołem;
- stan sanitarny i ochrony przeciwpożarowej obiektów szkolnych;
- celowe wykorzystanie środków zapewnionych na działalność Zespołu
- prowadzenie dokumentacji pracowniczej i uczniowskiej – zgodnie z odrębnymi przepisami;
- odpowiedzialność za pieczęcie i druki ścisłego zarachowania.
4. Wicedyrektor wykonuje zadania powierzone mu przez Dyrektora. Wyznaczony przez Dyrektora wicedyrektor zastępuje Go w czasie jego nieobecności podejmując doraźne decyzje.
5. Do obowiązków kierownika szkolenia praktycznego należy:
- organizowanie i kontrola zajęć praktycznych, praktyk zawodowych, praktyk miesięcznych oraz egzaminów w nauce zawodu i przygotowania zawodowego;
- kontrola praktycznej nauki zawodu w Branżowej Szkole I stopnia nr 7;
- opracowanie i spisanie umów z zakładami pracy dot. zajęć praktycznych uczniów technikum oraz praktyk miesięcznych;
- opracowanie problemowego planu pracy szkolenia praktycznego oraz planów miesięcznych;
- opracowanie harmonogramu szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikami szkolenia zakładów produkcyjnych;
- organizowanie okresowych narad z kierownikami szkolenia zawodowego oraz instruktorami praktycznej nauki zawodu;
- współdziałanie z przewodniczącym Komisji Przedmiotów Zawodowych dot. szkolenia zawodowego;
- organizacja i kontrola zajęć z technologii specjalistycznej uczniów klas branzowej szkoły I stopnia i technikum;
- kompletowanie dokumentacji dot. programów nauczania i rozkładów materiału z przygotowania zawodowego, nauki zawodu i technologii specjalistycznej;
- kompletowanie zaświadczeń dot. ocen z zajęć praktycznych, praktycznej nauki zawodu i egzaminów z nauki zawodu;
- koordynowanie przepływu informacji dot. obecności na lekcjach i zajęciach praktycznych, oceniania uczniów między szkołą a zakładami pracy;
- opracowywanie harmonogramu egzaminów z nauki zawodu;
- organizacja konkursów piekarstwa i cukiernictwa;
- prowadzenie dokumentacji dot. szkolenia zawodowego wg ustaleń Dyrektora Zespołu;
- opracowanie kart informacyjnych o pracy nauczyciela, materiałów do oceny i mianowania;
- przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz terminów realizacji zadań wyznaczonych przez Dyrektora, a wynikających z obowiązujących przepisów;
- wypełnianie obowiązków wynikających z prawidłowego funkcjonowania Zespołu Szkół;
- składanie sprawozdań ze swej działalności na posiedzeniach Zespołu Kierowniczego i Rady Pedagogicznej.
Rozdział III
KOMPETENCJE, UPRAWNIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKÓW PEDAGOGICZNYCH
§ 5
1. Kompetencje, uprawnienia i odpowiedzialność pracowników pedagogicznych wynikają z : ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oswiatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela).
2. Do pracowników pedagogicznych zaliczamy:
- nauczycieli,
- nauczycieli - bibliotekarzy,
- pedagoga szkolnego.
3. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą oraz jest odpowiedzialny za jakość, wyniki nauki i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.
Do obowiązków nauczyciela należy:
- realizowanie obowiązującego w Zespole programu nauczania;
- dbanie i odpowiedzialność za zdrowie, życie i bezpieczeństwo uczniów;
- rzetelne i systematyczne przygotowywanie się do zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz dążenie do osiągania w realizacji programu nauczania jak najlepszych wyników;
- doskonalenie zawodowe, troska o warsztat pracy i wyposażenie pracowni;
- dbałość o pomoce dydaktyczno – wychowawcze i sprzęt szkolny;
- wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań;
- bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów;
- poznanie osobowości, warunków życia i stanu zdrowia uczniów, stymulowanie ich rozwoju psychofizycznego, poznanie i kształtowanie uzdolnień, zainteresowań oraz pozytywnych cech charakteru;
- udzielanie pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych poprzez współpracę z pedagogiem szkolnym, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Sądem dla Nieletnich, kuratorami zawodowymi i społecznymi, Policją i Komitetem Ochrony Praw Dziecka.
4. Do obowiązków nauczyciela – bibliotekarza należy:
- opracowanie projektu Regulaminu korzystania z biblioteki i czytelni;
- prowadzenie katalogu rzeczowego i alfabetycznego;
- określenie godzin wypożyczania książek przy zachowaniu zasady dostępności biblioteki dla ucznia przed i po lekcjach;
- organizowanie konkursów czytelniczych;
- przedstawianie Radzie Pedagogicznej informacji o stanie czytelnictwa poszczególnych klas;
- prowadzenie zajęć z przysposobienia czytelniczego;
- prowadzenie dokumentacji biblioteki szkolnej;
- zakup i oprawa książek.
5. Do obowiązków pedagoga szkolnego należy:
- dokonywanie okresowej analizy i oceny sytuacji wychowawczej w szkole popartej przeprowadzanymi badaniami z wykorzystaniem dostępnych narzędzi;
- kierowane uczniów na badania pedagogiczno-psychologiczne i inne specjalistyczne;
- udzielanie rodzicom porad ułatwiających rozwiązywanie przez nich trudności wychowawczych;
- udzielanie nauczycielom i wychowawcom pomocy w opracowaniu i gromadzeniu informacji o uczniu - organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- współudział w opracowaniu planu pracy szkoły w sferze dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej;
- rozpoznawanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych;
- podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły w stosunku do uczniów z udziałem rodziców i nauczycieli;
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców;
- zwracanie uwagi na przestrzeganie przez szkołę postanowień Konwencji Praw Dziecka;
- rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w procesie dydaktyczno – wychowawczym;
- opracowanie wniosków dotyczących uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy wychowawczej;
- ludzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze;
- planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów dalszego kierunku kształcenia;
- przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży;
- wspieranie form i sposobów udzielania pomocy uczniom w tym wybitnie zdolnym, odpowiednio do rozpoznawanych potrzeb;
- udzielanie pełnej pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów na badania do poradni psychologiczno – pedagogicznej;
- organizowanie opieki i pomocy materialnej uczniom opuszczonym i osieroconym, uczniom z rodzin patologicznych, uczniom z rodzin wielodzietnych mających szczególne trudności materialne;
- organizowanie pomocy uczniom kalekim, przewlekle chorych itp.;
- wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów zaniedbanych środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich;
- współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Sądem Rejonowym, Strażą Miejską, Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi;
- organizowanie i pomoc przy realizacji stypendium dla uczniów.
ROZDZIAŁ IV
OGÓLNY ZAKRES OBOWIĄZKÓW, UPRAWNIEŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW NIEPEDAGOGICZNYCH
§ 6
1. Pracownicy niepedagogiczni podlegający bezpośrednio dyrektorowi:
- sekretarz szkoły,
- pomoc administracyjna.
2. Pracownicy niepedagogiczni to:
- woźny,
- portier,
- rzemieślnik,
- elektryk,
- sprzątaczka.
3. Podział zadań na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności zatwierdzone przez dyrektora.
4. Pracownicy są zobowiązani do wykonywania poleceń dyrektora nie ujętych w zakresie ich obowiązków wynikające z potrzeb i zachowania rytmicznej pracy szkoły.
5. Wielkość zatrudnienia w szkole ustala dyrektor, zgodnie z przepisami oraz w porozumieniu z organem prowadzącym.
6. Sekretarz szkoły
Do obowiązków sekretarza szkoły należy w szczególności:
1. Obsługa sekretariatu:
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wykazów służbowych, prawidłowe przechowywanie pism i dokumentów,
- zabezpieczenie i przechowywanie pieczęci urzędowych, druków ścisłego zarachowania i innych dokumentów,
- obsługa interesantów, udzielanie informacji,
- zamawianie druków szkolnych;
2. Prowadzenie terminarza spraw i czynności.
3. Prowadzenie archiwum.
4. Właściwe zorganizowanie pracy zapewniające należyte i terminowe wykonywanie zadań.
5. Powiadomienie przełożonych o stwierdzonych nieprawidłowościach w pracy i naruszaniu przez pracowników przepisów o ochronie mienia oraz zasad dyscypliny pracy.
6. Prowadzenie zeszytu kontroli i wizytacji.
7. Prowadzenie spraw uczniowskich:
- opracowywanie sprawozdań dla SIO i GUS dotyczących spraw uczniowskich;
- wydawanie i aktualizowanie legitymacji uczniowskich oraz prowadzenie ich ewidencji;
- prowadzenie ksiąg uczniów;
- prowadzenie rejestru przyjęć do pierwszej klasy oraz rejestru obowiązku szkolnego;
- załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem uczniów do szkoły i przenoszeniem uczniów do innej szkoły;
- prowadzenie dokumentacji związanej z procesem dydaktyczno – wychowawczym zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dyspozycjami dyrektora szkoły i władz nadrzędnych;
- przechowywanie dokumentacji uczniów oraz innych dokumentów, zgodnie z odrębnymi przepisami.
8. Prowadzenie ewidencji delegacji.
9. Prowadzenia ewidencji druków L – 4.
10 Współpraca z Centrum Usług Wspólnych w Katowicach.
11.Wykonywanie innych zadań i prac dotyczących życia szkoły zleconych przez władze szkolne, dyrektora szkoły oraz jego zastępców.
Uprawnienia sekretarza szkoły:
1. Odmowa wykonania polecenia przełożonego, jeżeli polecenie to jest sprzeczne z przepisami prawnymi chyba, że zostało ono wydane ponownie na piśmie.
Odpowiedzialność materialna i służbowa sekretarza szkoły:
1. Za powstałe szkody wynikłe z niedopatrzenia obowiązków wymienionymi w dziale I.
2. Za nie egzekwowanie swoich uprawnień.
3. Za referowanie swoim przełożonym spraw niezgodnie ze stanem faktycznym na skutek czego podjęto błędną decyzję lub sprzeczną z prawdą.
4. Za przedkładanie do podpisu przełożonym pism o treści sprzecznej z obowiązującymi przepisami.
5. Przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz ochrona danych zawartych w dokumentacji.
6. Ochrona danych osobowych uzyskiwanych w związku z wykonywaną pracą.
7. Odpowiedzialność za powierzone mienie, w tym komputer, programy i wyposażenie stanowiska komputerowego – stanowisko komputerowe wraz z oprogramowaniem i dostępem do Internetu pracownik wykorzystuje wyłącznie do celów związanych z wykonywaną pracą, w sposób gwarantujący zapewnienie ochrony przed nieupoważnionym dostępem do programów komputerowych.
7. Pomoc administracyjna
Do obowiązków pomocy administracyjnej należy:
1. prowadzenia spraw kadrowych – kadry nauczycielskiej i pracowników administracji i obsługi,
2. przyjmowania, gromadzenia i prowadzenia dokumentacji związanej z przyjmowaniem nowych pracowników,
3. sporządzania umów o pracę w oparciu o Kartę Nauczyciela i Kodeks Pracy,
4. prowadzenia kart urlopowych dla pracowników administracji i obsługi,
5. wydawania zaświadczeń związanych z zatrudnieniem nauczycieli i pracowników administracji i obsługi,
6. sporządzania sprawozdań statystycznych dotyczących zatrudnienia pracowników,
7. dokonywanie stałego przeglądu teczek akt osobowych wszystkich zatrudnionych oraz egzekwowanie wymogu dostarczania dokumentów i wpinanie ich na bieżąco do teczek akt osobowych,
8. właściwe prowadzenie archiwum w zakresie spraw kadrowych,
9. sporządzanie wykazów pomocniczych celem obliczenia wynagrodzeń dla nauczycieli, pracowników administracjami obsługi,
10.współpraca z CUW w Katowicach,
11. terminowe i systematyczne zgłaszanie do ZUS wszelkich zmian związanych z zatrudnieniem i zwolnieniem pracowników zatrudnionych w szkole,
12. nadzór nad dyscypliną pracy personelu obsługi szkoły:
- opracowanie zakresu czynności dla personelu obsługi,
- bieżąca kontrola wykonywanych obowiązków przez personel obsługi,
- opracowanie kalendarza urlopów taryfowych dla pracowników obsługi i administracji;
13. prowadzenie książki kontroli i zaleceń Sanepidu,
14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego oraz BHP budynku szkoły,
15. sukcesywne zakupy sprzętu szkolnego i pomocy naukowych,
- zakup i zabezpieczenie szkoły w środki czystości, materiały piśmienne,
- remonty i naprawy sprzętu szkolnego;
16. prowadzenie spraw socjalno – bytowych dla pracowników szkoły - przydział dla nauczycieli środków czystości wg Karty Nauczyciela (dokonywanie obliczeń wydatków na ten cel w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych)
17. prowadzenie spisów inwentarza szkoły i materialna odpowiedzialność za jego zabezpieczenie,
18. prowadzenie okresowych inwentaryzacji majątku szkoły:
- pod koniec każdego roku kalendarzowego kontrola stanu posiadania,
- raz na dwa lata spis inwentaryzacyjny wewnętrzny,
- sporządzanie protokołu ubytków inwentarza i pomocy naukowych;
19. dokonywanie stałych uzgodnień na wydatki na cele gospodarcze szkoły z Dyrektorem Szkoły,
20. organizowanie akcji porządkowych,
21. zabezpieczenie dokumentów dotyczących spraw gospodarczych wynikających z zakresu czynności i wszystkich prowadzonych przez siebie spraw oraz pieczęci szkolnych,
22. przeprowadzenie kontroli pracowników obsługi w ciągu tygodnia i prowadzenie stosownej dokumentacji w tym względzie,
23. archiwizowanie i przechowywanie właściwie zabezpieczonych dokumentów prowadzonych w ramach zajmowanego stanowiska,
24. prawidłowe i systematyczne zaopatrzenie szkoły poprzez zakup środków czystości, biletów, druków ścisłego zarachowani, sprzętu itp.
25. prowadzenie kartoteki ilościowej stanu zapasów środków czystości oraz innych niezbędnych urządzeń,
26. sporządzanie spisów z natury wg stanu posiadania placówki,
27. wykonywanie wszystkich innych czynności zleconych przez Dyrektora Szkoły.
Uprawnienia pomocy administracyjnej:
1. do zlecania wykonywania prac pracownikom obsługi w ramach swoich obowiązków,
2. do przeprowadzania kontroli dyżurów pełnionych przez pracowników obsługi i egzekwowania wydanych poleceń,
3. do przeprowadzania kontroli prac wykonywanych przez wszystkich pracowników i egzekwowania wydanych poleceń.
Odpowiedzialność pomocy administracyjnej:
1. odpowiedzialność za terminowe i rzetelne wywiązywanie się z powierzonych obowiązków, za przestrzeganie regulaminu pracy, za powierzone mienie zgodnie z art. 108 Kodeksu Pracy.
2. za systematyczne przeprowadzenie kontroli w zakresie nadzoru w stosunku do pracowników obsługi,
3. za właściwe zgodne z przeznaczeniem wykorzystanie sprzętu zgromadzonego w szkole,
4. za ciągłe i systematyczne podnoszenie swych kwalifikacji zgodnie z potrzebami szkoły.
8. Zakres obowiązków woźnego.
Czas pracy:
1. od poniedziałku do piątku w godz. 6:00 do 14:00,
2. w razie konieczności pełnienie dyżuru na portierni w soboty w godzinach 6:00 do 14:00,
3. w razie konieczności pełnienie dyżuru na portierni od poniedziałku do piątku w godzinach od 14:00 do 22:00,
Do obowiązków woźnego należy:
1. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2. przestrzeganie przepisów BHP w trakcie pracy,
3. doręczanie pism urzędowych wysyłanych przez szkołę,
4. dozór w trakcie wywozu nieczystości stałych i płynnych,
5. opieka nad bezpieczeństwem budynku i całością sprzętu szkolnego łącznie ze sprzętem p. poż., kontrola drzwi, okien oraz instalacji elektrycznej, gazowej, wodnej oraz kanalizacji,
6. naprawianie i pomaganie przy zakładaniu elementów dekoracyjnych na budynku szkoły w związku z uroczystościami państwowymi i szkolnymi,
7. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły a zleconych przez dyrekcję i kierownika gospodarczego (drobne naprawy tynków, malowanie pomieszczeń),
8. kontrola wszystkich osób wchodzących do szkoły i opuszczających szkołę w czasie zajęć szkolnych,
9. zawiadamianie dyrektora szkoły o dostrzeżonych uchybieniach, zniszczeniach i awariach,
10. po każdej przerwie kontrolowanie pomieszczeń sanitarnych młodzieży i przekazywanie informacji o ewentualnych uszkodzeniach,
11. przycinanie żywopłotu przed szkołą,
12. kontrola czystości w obrębie budynku szkolnego od strony ul. Bednorza i parkingu przy ul. Wałowej i usuwanie zauważonych uchybień,
13. usuwanie śniegu i posypywanie solą schodów oraz chodnika przed budynkiem szkoły od ul. Bednorza (jak również schodów przy mieszkaniach prywatnych), chodnika przy parkingu na ul. Wałowej oraz dojścia do kontenera,
14. zaopatrywanie uczniów w kredę,
15. wydawanie kluczy do wszystkich sal lekcyjnych (młodzieży za okazaniem legitymacji),
16. utrzymanie portierni i jej otoczenia w należytej czystości,
17. w czasie remontu pomoc przy przygotowywaniu sal i korytarzy do remontu,
18. uzupełnianie braków papieru toaletowego i mydła w toaletach,
19. nieprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencję dyscyplinarne,
9. Zakres obowiązków woźnej.
Czas pracy:
1. od poniedziałku do piątku od godz. 6:00 do 14:00,
2. w razie konieczności pełnienie dyżuru na portierni w soboty w godzinach 6:00 do 14:00,
3. w razie konieczności pełnienie obowiązków portiera lub woźnego.
Do obowiązków woźnej należy:
4. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
5. przestrzeganie przepisów BHP w trakcie pracy,
6. doręczanie pism urzędowych wysyłanych przez szkołę,
7. pomaganie przy zakładaniu elementów dekoracyjnych na budynku szkoły w związku z uroczystościami państwowymi i szkolnymi,
8. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły a zleconych przez dyrekcję i kierownika gospodarczego,
9. zawiadamianie dyrektora szkoły o dostrzeżonych uchybieniach, zniszczeniach i awariach,
10. kontrola czystości w obrębie ogródka szkolnego i usuwanie zauważonych uchybień,
11. utrzymanie szatni i jej otoczenia w należytej czystości,
12. w czasie remontu pomoc przy przygotowywaniu sal i korytarzy do remontu.
13. w czasie ferii i wakacji pomoc przy sprzątaniu wszystkich pomieszczeń oraz dbanie o kwiaty,
14. nieprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencję dyscyplinarne.
10. Zakres obowiązków portiera.
Czas pracy:
- I zmiana – niedziela od godz. 6:00 do godz. 14:00,
- II zmiana – cały tydzień od godz. 14:00 do godz. 22:00,
- III zmiana - cały tydzień od godz. 22:00 do godz. 6:00.
Do obowiązków portiera należy:
1. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2. stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3. dbanie o bezpieczeństwo budynku i sprzętu szkolnego,
4. przekazywanie kolejnej zmianie spostrzeżeń w formie pisemnej (w zeszycie),
5. kontrola poprzez monitoring majątku szkoły – systematyczne wymienianie kaset w magnetowidzie,
6. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora i kierownika gospodarczego,
7. prowadzenie zeszytu odwiedzin,
8. nieprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencję dyscyplinarne.
II zmiana:
1. sprawdzanie i zabezpieczanie wszystkich pomieszczeń szkolnych pod względem bezpieczeństwa tj. zamknąć okna, zakręcić krany, wyłączyć urządzenia elektryczne i gazowe oraz zamknąć pomieszczenia,
2. pełnienie dyżuru na portierni i wydawanie kluczy,
3. kierowanie interesantów do właściwych osób po wylegitymowaniu,
4. bezwzględne przestrzeganie, aby na terenie szkoły nie przebywały osoby obce,
5. dbanie o sprawne działanie dzwonka lekcyjnego zgodnie z harmonogramem,
6. przycinanie krzewów na terenie podwórka szkolnego (przed oknami sali gimnastycznej),
7. sprzątanie terenu wokół szkoły tj. chodnika przy boisku szkolnym (od strony ul. Wałowej) i terenu boiska szkolnego,
8. usuwanie śniegu i posypywanie solą chodnika przy boisku szkolnym od strony ul. Wałowej, schodów i chodnika przy ul. Bednorza (również schodów przy mieszkaniach prywatnych) oraz dojścia do kontenera i wjazdu dla służb specjalnych,
9. obchód budynku szkolnego na zewnątrz do godz. 20:00,
10. w okresie letnim podlewanie krzewów w ogródku szkolnym, przy boisku szkolnym oraz przed budynkiem szkoły, jak również koszenie trawy,
11. pozostawienie stanowiska pracy w należytym porządku.
III zmiana
1. dokładne sprawdzenie urządzeń wodnych, gazowych i elektrycznych pod względem bezpieczeństwa oraz zmniejszenie mocy centralnego ogrzewania stosownie do warunków atmosferycznych,
2. w okresie zimowym usuwanie śniegu z chodnika i schodów prowadzących do szkoły, posypywanie piaskiem i solą chodników i schodów,
3. systematyczna kontrola pomieszczeń, zapalanie świateł na placu szkolnym,
4. pozostawianie stanowiska pracy w należytym porządku:
11. Zakres obowiązków rzemieślnika i czas pracy:
Czas pracy: od poniedziałku do piątku od godz. 8:00 - 12:00 lub 12:00 - 16.00
Do obowiązków rzemieślnika należy:
1. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2. stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3. kontrola sprawności i naprawa urządzeń oraz sprzętu szkolnego,
4. zabezpieczenie instalacji wodno-kanalizacyjnej w razie awarii oraz jej naprawa,
5. wymiana zamków w drzwiach,
6. naprawianie okien i drzwi.
7. okresowe konserwowanie(malowanie)elementów metalowych (ogrodzenie, drzwi) oraz drewnianych (drzwi, ławki),
8. dorabianie i oznaczanie kluczy,
9. nprawa urządzeń sanitarnych,
10. konserwacja urządzeń c.o,
11. drobne naprawy dachu, instalacji odgromowej i rynien,
12. zawiadamianie dyrektora szkoły o dostrzeżonych uchybieniach, zniszczeniach i awariach,
13. w czasie remontów usuwanie sprzętu szkolnego z pomieszczeń remontowanych i należyte jego zabezpieczenie,
14. dbałość o konserwację i właściwą eksploatację powierzonych narzędzi,
15. dbałość o ład i porządek na stanowisku pracy,
16. w razie konieczności przejęcie obowiązków portiera lub woźnego,
17. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora,
18. nieprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencje dyscyplinarne.
12. Zakres obowiązków elektryka i czas pracy:
Czas pracy: od poniedziałku do piątku od godz. 12:00 do godz. 16:00
Do obowiązków elektryka należy:
1. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2. stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3. kontrola sprawności i naprawa urządzeń oraz sprzętu szkolnego,
4. zabezpieczenie instalacji elektrycznej w razie awarii oraz jej naprawa,
5. wymiana żarówek i świetlówek,
6. naprawa gniazd wtykowych i wyłączników świetlnych,
7. dbanie o czystość lamp i oświetlenia,
8. przygotowywanie oświetlenia okolicznościowego,
9. zawiadamianie dyrektora szkoły o dostrzeżonych uchybieniach, zniszczeniach i awariach,
10. w czasie remontów usuwanie sprzętu szkolnego z pomieszczeń remontowanych i należyte jego zabezpieczenie,
11. dbałość o konserwację i właściwą eksploatację powierzonych narzędzi,
12. dbałość o ład i porządek na stanowisku pracy,
13. w razie konieczności przejęcie obowiązków portiera lub woźnego,
14. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora,
15. nieprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencje dyscyplinarne.
13. Zakres obowiązków sprzątaczki i czas pracy: Czas pracy:
1. od poniedziałku do piątku od godz. 6:00 do 14:00,
2. pełnienie dyżuru na portierni zgodnie z harmonogramem w soboty od godz. 6:00 do godz. 14:00,
3. w razie konieczności pełnienie obowiązków portiera lub woźnego.
Do obowiązków sprzątaczki należy:
1. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2. stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3. w razie konieczności przejęcie obowiązków woźnego lub portiera,
4. pełnienie zastępstwa za nieobecną sprzątaczkę zgodnie z harmonogramem,
5. zawiadamianie dyrektora o dostrzeżonych uchybieniach, zniszczeniach i awariach,
6. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora,
7. neprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencje dyscyplinarne.
I. Sprzątanie codzienne do momentu rozpoczęcia zajęć (w godz. 6:00 do 8:00):
1. Sprzątanie obowiązuje w wyznaczonych przez przełożonego rejonach, które
zmieniane są 2 razy w roku lub w zależności od potrzeb i obejmuje:
- wietrzenie sprzątanych pomieszczeń,
- zamiecenie podłogi i wytarcie jej na mokro przy kilkakrotnej zmianie wody,
- wytarcie wszystkich parapetów wewnątrz i na zewnątrz,
- wytarcie kaloryferów,
- wytarcie i umycie sprzętów (stoliki, krzesła, meble, obrazy, gabloty),
- wyczyszczenie zlewozmywaków,
- wytarcie tablic szkolnych,
- utrzymywanie w należytej czystości pomieszczeń sanitarnych,
- odkurzanie dywanów i wykładzin chodnikowych,
- w czasie sprzątania należyodsuwać ruchome przedmioty i meble,
- opróżnianie koszy na śmieci,
- dbanie o kwiaty,
- zabezpieczenie okien, kranów, drzwi oraz wygaszenie oświetlenia po zakończeniu sprzątania,.
- trzykrotne mycie ciągów komunikacyjnych i sanitariatów:
- do rozpoczęcia zajęć,
- na 3 godzinie lekcyjnej, tj. od 9:40 do 10:25,
- na 6 godzinie lekcyjnej, tj. od 12:30 do 13:15.
II. Sprzątanie okresowe obejmuje (w godz. 8:00 do 14:00):
1. cotygodniowe przeprowadzenie dezynfekcji urządzeń sanitarno-higienicznych,
2. cotygodniowe usuwanie pajęczyn,
3. cotygodniowe pastowanie i froterowanie podłóg w rejonach wyznaczonych,
4. cotygodniowe umycie lamperii w salach lekcyjnych i na korytarzach,
5. mycie szyb i okien raz w miesiącu,
6. w czasie remontu usuwanie sprzętu i jego należyte zabezpieczenie,
7. sprzątanie szkoły po remontach (w godzinach służbowych),
8. w okresie ferii i wakacji doprowadzenie wszystkich pomieszczeń do maksymalnej czystości w ramach rejonów oraz pomieszczeń gospodarczych.
Rozdział V
TRYB PRACY W ZESPOLE
§ 8
1. Porządek, tryb i czas pracy w szkole oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika niepedagogicznego określają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych, Kodeks Pracy i zarządzenia Dyrektora.
2. Porządek, tryb i czas pracy w szkole oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika pedagogicznego określa Karta Nauczyciela.
Rozdział VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 9
Wszelkie zmiany i uzupełnienia Regulaminu następują z zachowaniem procedury właściwej dla jego ustalenia.
§ 10
Regulamin w chodzi w życie z dniem podpisania i jest wprowadzany zarządzeniem Dyrektora Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego nr 15-2018/2019.