Regulaminy

REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZESPOŁU SZKÓŁ PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO IM. JÓZEFA RYMERA I WOJEWODY ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH

REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZESPOŁU SZKÓŁ PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO                                                          IM. JÓZEFA RYMERA I WOJEWODY ŚLĄSKIEGO  W KATOWICACH

 

ROZDZIAŁ I
I. Postanowienia ogólne
§ 1

Regulamin  Organizacyjny  określa  strukturę   wewnętrzną,  zasady  funkcjonowania  oraz zakresy  i zasady działania stanowisk samodzielnych.
 

§ 2

1. Ilekroć  w Regulaminie Organizacyjnym jest mowa o:
a) dyrektorze - należy przez to rozumieć  dyrektora Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
b) szkole - należy przez to rozumieć Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
 


§ 3

1. Organem prowadzącym Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego jest Miasto Katowice.
2. Od 1 września 2004 roku szkoła jest jednostką  budżetową.
3. Szkoła jest pracodawcą  dla zatrudnionych w niej pracowników.
4. Działalnością  szkoły kieruje dyrektor.
5. Organem nadzorującym szkołę jest Kuratorium Oświaty w Katowicach.
6. Dyrektora powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Katowice.
7. Szkoła ma swoją  siedzibę  w Katowicach przy ul. ks. bpa H. Bednorza 15
8. Strukturę    organizacyjną    i   pedagogiczną    szkoły   określa    schemat   organizacyjny  przedstawiony w Załączniku nr 1 do regulaminu.


ROZDZIAŁ II
KOMPETENCJE, OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ  DYREKTORA, WICEDYREKTORA I KIEROWNIKA SZKOLENIA
PRAKTYCZNEGO
§ 4

1.  Obowiązki  dyrektora  określają   przepisy  Ustawy  z  dnia  14  grudnia  2016  r.  Prawo  oświatowe   oraz   inne   przepisy   szczególne.   Dyrektor   Zespołu   jest   dyrektorem   szkoły  w   rozumieniu   ustawy.   Dyrektor   Zespołu   reprezentuje   go   na   zewnątrz   oraz   kieruje  działalnością  Zespołu.
Do obowiązków dyrektora należy w szczególności:
  1. sprawowanie nadzoru pedagogicznego;
  2. sprawowanie  opieki  nad  uczniami  oraz  stwarzanie  warunków  harmonijnego  rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie prozdrowotne;
  3. realizowanie   uchwał   Rad   Pedagogicznych   podjętych   w   ramach   ich   kompetencji stanowiących;
  4. dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Zespołu i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Zespołu;
  5. współdziałanie    ze    szkołami    wyższymi    oraz    zakładami    kształcenia  nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych;
  6. powierzanie   i   odwołanie   ze   stanowiska   wicedyrektora   po   zasięgnięciu   opinii   Rady Pedagogicznej oraz organu prowadzącego;
  7. wykonywanie innych zadań  wynikających z przepisów szczególnych.
2. Zadania szczegółowe Dyrektora Zespołu:
  1. opracowywanie dokumentów programowo – organizacyjnych Zespołu (plan dydaktyczno – wychowawczy  Zespołu,  plan  rozwoju  Zespołu,  roczny  plan  pracy,  arkusz  organizacyjny Zespołu);
  2. opracowywanie   zakresu   obowiązków   nauczycieli   i   pracowników   niepedagogicznych Zespołu;
  3. przyjmowanie  uczniów  oraz  prowadzenie  ich  spraw  w  oparciu  o  przepisy  Ministra Edukacji Narodowej ;
  4. zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. pełnienie nadzoru pedagogicznego nad działalnością  nauczycieli i wychowawców;
  6. organizowanie doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej;
  7.  współdziałanie z Radą Pedagogiczną;
  8. dbałość  o powierzone mienie szkolne;
  9. poszerzanie     bazy     materialno     –     technicznej  oraz  opracowywanie  wspólnie z przedstawicielami Rady Rodziców Zespołu projektu budżetu Zespołu;
  10. wydawanie poleceń  służbowych wszystkim pracownikom Zespołu;
  11. zatrudnianie i zwalnianie pracowników Zespołu – zgodnie z odrębnymi przepisami;
  12. nagradzanie pracowników – zgodnie z przyjętym trybem nagradzania;
  13. administrowanie zakładowym funduszem świadczeń  socjalnych,
  14. przyjmowanie uczniów szkół wchodzących w skład Zespołu;
  15. dokonywanie formalnej oceny pracy nauczycieli i innych pracowników;
  16. decydowanie o wewnętrznej organizacji pracy nauczycieli i innych pracowników;
  17. kontrolowanie  spełniania  obowiązku  szkolnego  i  wydawania  decyzji  administracyjnych w  zakresie  zezwolenia  na  realizację   obowiązku  szkolnego  poza  szkołą   i  przeprowadzanie  egzaminów klasyfikacyjnych;
  18. rozstrzyganie spraw spornych i konfliktowych pomiędzy organami Zespołu;
  19. przestrzeganie postanowień  statutu w sprawie rodzaju nagród i kar wobec uczniów.
3. Dyrektor Zespołu odpowiada przed władzami zwierzchnimi za:
  1. poziom uzyskiwanych przez szkoły wchodzące w skład Zespołu wyników nauczania oraz opiekę  nad młodzieżą;
  2. zgodność    funkcjonowania   Zespołu   z   przepisami   prawa   oświatowego   i   niniejszego statutu;
  3. bezpieczeństwo    osób    znajdujących    się     w    obiekcie    Zespołu    i    podczas  zajęć organizowanych poza Zespołem;
  4. stan sanitarny i ochrony przeciwpożarowej obiektów szkolnych;
  5. celowe wykorzystanie środków zapewnionych na działalność  Zespołu
  6. prowadzenie   dokumentacji   pracowniczej   i   uczniowskiej   –   zgodnie   z   odrębnymi przepisami;
  7. odpowiedzialność  za pieczęcie i druki ścisłego zarachowania.
4. Wicedyrektor wykonuje  zadania powierzone mu przez Dyrektora. Wyznaczony   przez   Dyrektora   wicedyrektor   zastępuje   Go   w   czasie   jego   nieobecności  podejmując doraźne decyzje.

5. Do obowiązków kierownika szkolenia praktycznego należy:
  1. organizowanie i kontrola zajęć praktycznych, praktyk zawodowych, praktyk miesięcznych oraz egzaminów w nauce zawodu i przygotowania zawodowego;
  2. kontrola praktycznej nauki zawodu w Branżowej Szkole I stopnia nr 7;
  3. opracowanie  i  spisanie  umów  z  zakładami  pracy  dot.  zajęć  praktycznych  uczniów technikum oraz praktyk miesięcznych;
  4. opracowanie    problemowego    planu    pracy    szkolenia    praktycznego    oraz    planów miesięcznych;
  5. opracowanie harmonogramu szkolenia praktycznego w porozumieniu z kierownikami szkolenia zakładów produkcyjnych;
  6. organizowanie    okresowych     narad    z     kierownikami    szkolenia    zawodowego    oraz instruktorami praktycznej nauki zawodu;
  7. współdziałanie  z  przewodniczącym  Komisji  Przedmiotów  Zawodowych  dot.  szkolenia  zawodowego;
  8. organizacja   i    kontrola    zajęć    z    technologii    specjalistycznej     uczniów    klas branzowej szkoły I stopnia            i technikum;
  9. kompletowanie    dokumentacji    dot.    programów    nauczania    i    rozkładów    materiału z przygotowania zawodowego, nauki zawodu i technologii specjalistycznej;
  10. kompletowanie zaświadczeń dot. ocen z zajęć praktycznych, praktycznej nauki zawodu i egzaminów z nauki zawodu;
  11. koordynowanie przepływu informacji dot. obecności na lekcjach i zajęciach praktycznych, oceniania uczniów między szkołą a zakładami pracy;
  12. opracowywanie harmonogramu egzaminów z nauki zawodu;
  13. organizacja konkursów piekarstwa i cukiernictwa;
  14. prowadzenie dokumentacji dot. szkolenia zawodowego wg ustaleń Dyrektora Zespołu;
  15. opracowanie    kart    informacyjnych    o    pracy    nauczyciela,    materiałów    do    oceny  i mianowania;
  16. przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz terminów realizacji zadań wyznaczonych przez Dyrektora, a wynikających z obowiązujących przepisów;
  17. wypełnianie obowiązków wynikających z prawidłowego funkcjonowania Zespołu Szkół;
  18. składanie  sprawozdań  ze  swej  działalności  na  posiedzeniach  Zespołu  Kierowniczego    i  Rady Pedagogicznej.

Rozdział III
KOMPETENCJE, UPRAWNIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ  PRACOWNIKÓW PEDAGOGICZNYCH
§ 5

 

1.  Kompetencje,  uprawnienia  i  odpowiedzialność   pracowników  pedagogicznych  wynikają z   : ustawy  z  dnia  14  grudnia  2016 r.  Prawo  oswiatowe, ustawy  z  dnia  26  stycznia 1982r.  –  Karta Nauczyciela).
2. Do pracowników pedagogicznych zaliczamy:
  1. nauczycieli,
  2. nauczycieli - bibliotekarzy,
  3. pedagoga szkolnego.
3.   Nauczyciel   prowadzi   pracę    dydaktyczno   –   wychowawczą    i   opiekuńczą    oraz    jest odpowiedzialny   za   jakość,   wyniki   nauki   i   bezpieczeństwo   powierzonych   jego    opiece uczniów.
Do obowiązków nauczyciela należy:
  1. realizowanie obowiązującego w Zespole programu nauczania;
  2. dbanie i odpowiedzialność  za zdrowie, życie i bezpieczeństwo uczniów;
  3. rzetelne i systematyczne przygotowywanie się  do zajęć  lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz dążenie do osiągania w realizacji programu nauczania jak najlepszych wyników;
  4. doskonalenie zawodowe, troska o warsztat pracy i wyposażenie pracowni;
  5. dbałość  o pomoce dydaktyczno – wychowawcze i sprzęt szkolny;
  6. wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań;
  7. bezstronność  i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów;
  8. poznanie  osobowości,  warunków  życia  i  stanu  zdrowia  uczniów,  stymulowanie  ich rozwoju   psychofizycznego,   poznanie   i   kształtowanie   uzdolnień,   zainteresowań    oraz pozytywnych cech charakteru;
  9. udzielanie  pomocy  w  przezwyciężaniu  niepowodzeń   szkolnych  poprzez  współpracę z   pedagogiem  szkolnym,  Poradnią   Psychologiczno  –  Pedagogiczną,  Sądem  dla  Nieletnich, kuratorami zawodowymi i społecznymi, Policją  i Komitetem Ochrony Praw Dziecka.
4. Do obowiązków nauczyciela – bibliotekarza należy:
  1. opracowanie projektu Regulaminu korzystania z biblioteki i czytelni;
  2. prowadzenie katalogu rzeczowego i alfabetycznego;
  3. określenie  godzin  wypożyczania  książek  przy  zachowaniu  zasady  dostępności  biblioteki dla ucznia przed i po lekcjach;
  4. organizowanie konkursów czytelniczych;
  5. przedstawianie Radzie Pedagogicznej informacji o stanie czytelnictwa poszczególnych klas;
  6. prowadzenie zajęć  z przysposobienia czytelniczego;
  7. prowadzenie dokumentacji biblioteki szkolnej;
  8. zakup i oprawa książek.
5. Do obowiązków pedagoga szkolnego należy:
  1. dokonywanie  okresowej  analizy  i  oceny  sytuacji  wychowawczej  w  szkole  popartej przeprowadzanymi badaniami  z wykorzystaniem dostępnych narzędzi;
  2. kierowane uczniów na badania pedagogiczno-psychologiczne i inne specjalistyczne;
  3. udzielanie    rodzicom    porad    ułatwiających    rozwiązywanie    przez    nich    trudności wychowawczych;
  4. udzielanie   nauczycielom   i   wychowawcom   pomocy   w   opracowaniu   i   gromadzeniu informacji o uczniu - organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  5. współudział  w  opracowaniu  planu  pracy  szkoły  w  sferze  dydaktycznej,  opiekuńczej i wychowawczej;
  6. rozpoznawanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń  szkolnych;
  7. podejmowanie   działań    profilaktyczno-wychowawczych   wynikających   z   programu wychowawczego szkoły           w stosunku do uczniów z udziałem rodziców i nauczycieli;
  8. prowadzenie  edukacji  prozdrowotnej  i  promocji  zdrowia  wśród  uczniów,  nauczycieli i rodziców;
  9. zwracanie uwagi na przestrzeganie przez szkołę  postanowień  Konwencji Praw Dziecka;
  10. rozpoznawanie  warunków  życia  i  nauki  uczniów  sprawiających  trudności  w  procesie dydaktyczno – wychowawczym;
  11. opracowanie wniosków dotyczących uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy wychowawczej;
  12. ludzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze;
  13. planowanie  i  koordynowanie  zadań   realizowanych  przez  szkołę   na  rzecz  uczniów, rodziców i nauczycieli              w zakresie wyboru przez uczniów dalszego kierunku kształcenia;
  14. przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży;
  15. wspieranie  form  i  sposobów  udzielania  pomocy  uczniom  w  tym  wybitnie  zdolnym, odpowiednio do rozpoznawanych potrzeb;
  16. udzielanie  pełnej  pomocy  rodzicom  w  kierowaniu  uczniów  na  badania  do  poradni psychologiczno – pedagogicznej;
  17. organizowanie opieki i pomocy materialnej uczniom opuszczonym i osieroconym, uczniom z  rodzin   patologicznych,  uczniom  z  rodzin  wielodzietnych  mających  szczególne  trudności materialne;
  18. organizowanie pomocy uczniom kalekim, przewlekle chorych itp.;
  19. wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów zaniedbanych środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich;
  20. współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Sądem Rejonowym, Strażą Miejską, Poradniami  Psychologiczno-Pedagogicznymi;
  21. organizowanie i pomoc przy realizacji stypendium dla uczniów.
 

ROZDZIAŁ IV
OGÓLNY ZAKRES OBOWIĄZKÓW, UPRAWNIEŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW NIEPEDAGOGICZNYCH
§ 6

1. Pracownicy niepedagogiczni podlegający bezpośrednio dyrektorowi:
  1. sekretarz szkoły,
  2. pomoc administracyjna.
2. Pracownicy niepedagogiczni to:
  1. woźny,
  2. portier,
  3. rzemieślnik,
  4. elektryk,
  5. sprzątaczka.
3.   Podział   zadań    na   poszczególne   stanowiska   pracy   określają    zakresy   czynności  zatwierdzone przez dyrektora.
4. Pracownicy są  zobowiązani do wykonywania poleceń  dyrektora nie ujętych w zakresie ich  obowiązków wynikające          z potrzeb i zachowania rytmicznej pracy szkoły.
5.    Wielkość     zatrudnienia    w    szkole    ustala    dyrektor,    zgodnie    z    przepisami  oraz w porozumieniu z organem prowadzącym.

6. Sekretarz szkoły

Do obowiązków sekretarza szkoły należy w szczególności:
1. Obsługa sekretariatu:
  • przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
  • prowadzenie wykazów służbowych, prawidłowe przechowywanie pism  i dokumentów,
  • zabezpieczenie    i    przechowywanie    pieczęci    urzędowych,    druków     ścisłego zarachowania i innych dokumentów,
  • obsługa interesantów, udzielanie informacji,
  • zamawianie druków szkolnych;
2. Prowadzenie terminarza spraw i czynności.
3. Prowadzenie archiwum.
4. Właściwe  zorganizowanie  pracy  zapewniające  należyte  i  terminowe  wykonywanie zadań.
5. Powiadomienie    przełożonych    o    stwierdzonych    nieprawidłowościach    w    pracy i naruszaniu przez pracowników przepisów o ochronie mienia oraz zasad dyscypliny pracy.
6. Prowadzenie zeszytu kontroli i wizytacji.
7. Prowadzenie spraw uczniowskich:
  • opracowywanie sprawozdań dla SIO i GUS dotyczących spraw uczniowskich;
  • wydawanie   i   aktualizowanie   legitymacji   uczniowskich   oraz   prowadzenie   ich ewidencji;
  • prowadzenie ksiąg uczniów;
  • prowadzenie rejestru przyjęć do pierwszej klasy oraz rejestru obowiązku szkolnego;
  • załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem uczniów do szkoły   i przenoszeniem uczniów do innej szkoły;
  • prowadzenie  dokumentacji  związanej  z  procesem  dydaktyczno  –  wychowawczym zgodnie z   obowiązującymi   przepisami   oraz   dyspozycjami   dyrektora   szkoły   i   władz nadrzędnych;
  • przechowywanie    dokumentacji    uczniów     oraz    innych    dokumentów,    zgodnie z odrębnymi przepisami.
8.   Prowadzenie ewidencji delegacji.
9.   Prowadzenia ewidencji druków L – 4.
10 Współpraca z Centrum Usług Wspólnych w Katowicach.
11.Wykonywanie  innych  zadań  i  prac  dotyczących  życia  szkoły  zleconych  przez  władze  szkolne, dyrektora szkoły oraz jego zastępców.

Uprawnienia sekretarza szkoły:
1. Odmowa   wykonania   polecenia   przełożonego,   jeżeli   polecenie   to   jest   sprzeczne z przepisami prawnymi chyba, że zostało ono wydane ponownie na piśmie.

Odpowiedzialność materialna i służbowa sekretarza szkoły:
1. Za powstałe szkody wynikłe z niedopatrzenia obowiązków wymienionymi  w dziale I.
2. Za nie egzekwowanie swoich uprawnień.
3. Za referowanie swoim przełożonym spraw niezgodnie ze stanem faktycznym na skutek czego  podjęto błędną decyzję lub sprzeczną z prawdą.
4. Za przedkładanie do podpisu przełożonym pism o treści sprzecznej z obowiązującymi przepisami.
5. Przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz ochrona danych zawartych w dokumentacji.
6. Ochrona danych osobowych uzyskiwanych w związku z wykonywaną pracą.
7. Odpowiedzialność  za  powierzone  mienie,  w  tym  komputer,  programy   i  wyposażenie stanowiska  komputerowego  –  stanowisko  komputerowe  wraz     z  oprogramowaniem i   dostępem   do   Internetu   pracownik   wykorzystuje  wyłącznie   do   celów   związanych z    wykonywaną    pracą,    w    sposób    gwarantujący    zapewnienie    ochrony    przed nieupoważnionym dostępem do programów komputerowych.

7. Pomoc administracyjna
Do obowiązków pomocy administracyjnej należy:
1. prowadzenia spraw kadrowych – kadry nauczycielskiej i pracowników administracji i obsługi,
2. przyjmowania, gromadzenia i prowadzenia dokumentacji związanej z przyjmowaniem nowych pracowników,
3. sporządzania umów o pracę w oparciu o Kartę Nauczyciela i Kodeks Pracy,
4. prowadzenia kart urlopowych dla pracowników administracji i obsługi,
5. wydawania  zaświadczeń  związanych  z  zatrudnieniem  nauczycieli  i  pracowników administracji i obsługi,
6. sporządzania sprawozdań statystycznych dotyczących zatrudnienia pracowników,
7. dokonywanie stałego przeglądu teczek akt osobowych wszystkich zatrudnionych oraz egzekwowanie  wymogu  dostarczania  dokumentów  i  wpinanie  ich  na  bieżąco  do  teczek  akt osobowych,
8. właściwe prowadzenie archiwum w zakresie spraw kadrowych,
9. sporządzanie wykazów pomocniczych celem obliczenia wynagrodzeń dla nauczycieli, pracowników administracjami obsługi,
10.współpraca z CUW w Katowicach,
11. terminowe  i  systematyczne zgłaszanie  do  ZUS  wszelkich  zmian  związanych z zatrudnieniem i zwolnieniem pracowników zatrudnionych w szkole,
12. nadzór nad dyscypliną pracy personelu obsługi szkoły:
  • opracowanie zakresu czynności dla personelu obsługi,
  • bieżąca kontrola wykonywanych obowiązków przez personel obsługi,
  • opracowanie kalendarza urlopów taryfowych dla pracowników obsługi   i administracji;
13. prowadzenie książki kontroli i zaleceń Sanepidu,
14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego oraz BHP budynku szkoły,
15.  sukcesywne zakupy sprzętu szkolnego i pomocy naukowych,
  • zakup i zabezpieczenie szkoły w środki czystości, materiały piśmienne,
  • remonty i naprawy sprzętu szkolnego;
16. prowadzenie spraw socjalno – bytowych dla pracowników szkoły - przydział  dla  nauczycieli  środków  czystości  wg  Karty  Nauczyciela  (dokonywanie obliczeń wydatków na ten cel w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych)
17.  prowadzenie   spisów   inwentarza   szkoły   i   materialna   odpowiedzialność   za   jego zabezpieczenie,
18.  prowadzenie okresowych inwentaryzacji majątku szkoły:
  • pod koniec każdego roku kalendarzowego kontrola stanu posiadania,
  • raz na dwa lata spis inwentaryzacyjny wewnętrzny,
  • sporządzanie protokołu  ubytków inwentarza i pomocy naukowych;
19. dokonywanie stałych uzgodnień na wydatki na cele gospodarcze szkoły   z Dyrektorem Szkoły,
20.  organizowanie akcji porządkowych,
21.  zabezpieczenie    dokumentów    dotyczących    spraw    gospodarczych    wynikających z zakresu czynności i wszystkich prowadzonych przez siebie spraw oraz pieczęci szkolnych,
22. przeprowadzenie   kontroli   pracowników   obsługi   w   ciągu   tygodnia   i   prowadzenie stosownej dokumentacji w tym względzie,
23. archiwizowanie    i    przechowywanie    właściwie     zabezpieczonych    dokumentów  prowadzonych w ramach zajmowanego stanowiska,
24. prawidłowe i systematyczne zaopatrzenie szkoły poprzez zakup środków czystości, biletów, druków ścisłego zarachowani, sprzętu itp.
25. prowadzenie   kartoteki   ilościowej   stanu   zapasów   środków   czystości   oraz   innych  niezbędnych urządzeń,
26. sporządzanie spisów z natury wg stanu posiadania placówki,
27. wykonywanie wszystkich innych czynności zleconych przez Dyrektora Szkoły.
 
Uprawnienia pomocy administracyjnej:
1. do zlecania wykonywania prac pracownikom obsługi w ramach swoich obowiązków,
2. do   przeprowadzania   kontroli   dyżurów   pełnionych   przez   pracowników   obsługi i egzekwowania wydanych poleceń,
3. do  przeprowadzania  kontroli  prac  wykonywanych  przez  wszystkich  pracowników i egzekwowania  wydanych poleceń.

Odpowiedzialność pomocy administracyjnej:
1.  odpowiedzialność   za   terminowe   i   rzetelne   wywiązywanie   się   z   powierzonych  obowiązków, za przestrzeganie regulaminu pracy, za powierzone mienie zgodnie    z art. 108 Kodeksu Pracy.
2. za   systematyczne   przeprowadzenie   kontroli   w   zakresie   nadzoru   w   stosunku   do pracowników obsługi,
3. za   właściwe   zgodne   z   przeznaczeniem   wykorzystanie   sprzętu   zgromadzonego w szkole,
4. za ciągłe i systematyczne podnoszenie swych kwalifikacji zgodnie z potrzebami szkoły.


8. Zakres obowiązków woźnego.
Czas pracy:
1.   od poniedziałku do piątku w godz. 6:00 do 14:00,
2.   w  razie  konieczności  pełnienie  dyżuru  na  portierni  w  soboty  w  godzinach  6:00  do 14:00,
3.   w  razie  konieczności  pełnienie  dyżuru  na  portierni     od  poniedziałku  do  piątku w godzinach   od 14:00 do 22:00,
 
Do obowiązków woźnego należy:
1.   przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2.   przestrzeganie przepisów BHP w trakcie pracy,
3.   doręczanie pism urzędowych wysyłanych przez szkołę,
4.   dozór w trakcie wywozu nieczystości stałych i płynnych,
5.   opieka   nad   bezpieczeństwem   budynku   i   całością   sprzętu   szkolnego   łącznie   ze  sprzętem  p. poż., kontrola drzwi, okien oraz instalacji elektrycznej, gazowej, wodnej oraz kanalizacji,
6.   naprawianie  i  pomaganie  przy  zakładaniu  elementów  dekoracyjnych  na  budynku szkoły  w związku z uroczystościami państwowymi i szkolnymi,
7.   wykonywanie  innych  czynności  wynikających  z  potrzeb  szkoły  a  zleconych  przez dyrekcję   i    kierownika    gospodarczego    (drobne    naprawy    tynków,    malowanie pomieszczeń),
8.   kontrola wszystkich osób wchodzących do szkoły i opuszczających szkołę w czasie zajęć szkolnych,
9.   zawiadamianie   dyrektora   szkoły   o   dostrzeżonych   uchybieniach,   zniszczeniach i awariach,
10. po     każdej     przerwie     kontrolowanie     pomieszczeń     sanitarnych     młodzieży i przekazywanie informacji o ewentualnych uszkodzeniach,
11. przycinanie żywopłotu przed szkołą,
12. kontrola czystości  w  obrębie  budynku  szkolnego  od  strony  ul.  Bednorza  i  parkingu przy ul. Wałowej i usuwanie zauważonych uchybień,
13. usuwanie śniegu i posypywanie solą schodów oraz chodnika przed budynkiem szkoły od ul. Bednorza  (jak również schodów przy mieszkaniach prywatnych), chodnika przy parkingu na ul. Wałowej oraz dojścia do kontenera,
14. zaopatrywanie uczniów w kredę,
15. wydawanie kluczy do wszystkich sal lekcyjnych (młodzieży za okazaniem legitymacji),
16. utrzymanie portierni i jej otoczenia w należytej czystości,
17. w czasie remontu pomoc przy przygotowywaniu sal i korytarzy do remontu,
18. uzupełnianie braków papieru toaletowego i mydła w toaletach,
19. nieprzestrzeganie    powyższych    obowiązków    pociąga    za    sobą    konsekwencję dyscyplinarne,
 
9. Zakres obowiązków woźnej.
Czas pracy:
1.   od poniedziałku do piątku  od godz. 6:00 do 14:00,
2.   w  razie  konieczności  pełnienie  dyżuru  na  portierni  w  soboty  w  godzinach  6:00  do 14:00,
3.   w razie konieczności pełnienie obowiązków portiera lub woźnego.

Do obowiązków woźnej należy:
4.   przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
5.   przestrzeganie przepisów BHP w trakcie pracy,
6.   doręczanie pism urzędowych wysyłanych przez szkołę,
7.   pomaganie przy zakładaniu elementów dekoracyjnych na budynku szkoły w związku z uroczystościami państwowymi i szkolnymi,
8.   wykonywanie  innych  czynności  wynikających  z  potrzeb  szkoły  a  zleconych  przez dyrekcję  i kierownika gospodarczego,
9.   zawiadamianie   dyrektora   szkoły   o   dostrzeżonych   uchybieniach,   zniszczeniach i awariach,
10. kontrola czystości w obrębie ogródka szkolnego i usuwanie zauważonych uchybień,
11. utrzymanie szatni i jej otoczenia w należytej czystości,
12. w czasie remontu pomoc przy przygotowywaniu sal i korytarzy do remontu.
13. w czasie ferii i wakacji pomoc przy sprzątaniu wszystkich pomieszczeń oraz dbanie o kwiaty,
14. nieprzestrzeganie    powyższych    obowiązków    pociąga    za    sobą    konsekwencję dyscyplinarne.


10. Zakres obowiązków portiera.
Czas pracy:
  • I zmiana – niedziela od godz. 6:00 do godz. 14:00,
  • II zmiana – cały tydzień od godz. 14:00 do godz. 22:00,
  • III zmiana - cały tydzień od godz. 22:00 do godz. 6:00.
Do obowiązków portiera należy:
1.   przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2.   stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3.   dbanie o bezpieczeństwo budynku i sprzętu szkolnego,
4.   przekazywanie kolejnej zmianie spostrzeżeń w formie pisemnej (w zeszycie),
5.   kontrola  poprzez  monitoring  majątku  szkoły  –  systematyczne  wymienianie  kaset w magnetowidzie,
6.   wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora i kierownika gospodarczego,
7.   prowadzenie zeszytu odwiedzin,
8.   nieprzestrzeganie    powyższych    obowiązków    pociąga    za    sobą    konsekwencję dyscyplinarne.
 
II zmiana:
1.   sprawdzanie  i  zabezpieczanie  wszystkich  pomieszczeń  szkolnych  pod  względem bezpieczeństwa   tj. zamknąć okna, zakręcić krany, wyłączyć urządzenia elektryczne i gazowe oraz zamknąć pomieszczenia,
2.   pełnienie dyżuru na portierni i wydawanie kluczy,
3.   kierowanie interesantów do właściwych osób po wylegitymowaniu,
4.   bezwzględne przestrzeganie, aby na terenie szkoły nie przebywały osoby obce,
5.   dbanie o sprawne działanie dzwonka lekcyjnego zgodnie z harmonogramem,
6.   przycinanie       krzewów   na   terenie   podwórka   szkolnego   (przed   oknami   sali gimnastycznej),
7.   sprzątanie  terenu  wokół  szkoły  tj.  chodnika  przy  boisku  szkolnym  (od  strony  ul. Wałowej)  i terenu  boiska szkolnego,
8.   usuwanie  śniegu  i  posypywanie  solą  chodnika  przy  boisku  szkolnym  od  strony  ul. Wałowej,    schodów    i    chodnika    przy    ul.    Bednorza    (również    schodów    przy mieszkaniach prywatnych) oraz dojścia do kontenera i wjazdu dla służb specjalnych,
9.   obchód  budynku szkolnego na zewnątrz do godz. 20:00,
10. w okresie letnim podlewanie krzewów w ogródku szkolnym, przy boisku szkolnym oraz przed budynkiem szkoły, jak również koszenie trawy,
11. pozostawienie  stanowiska pracy w należytym porządku.
 
III zmiana
1.   dokładne sprawdzenie urządzeń wodnych, gazowych i elektrycznych pod względem bezpieczeństwa   oraz   zmniejszenie   mocy   centralnego   ogrzewania   stosownie   do warunków atmosferycznych,
2.   w okresie zimowym usuwanie śniegu z chodnika i schodów prowadzących do szkoły, posypywanie piaskiem i solą chodników i schodów,
3.   systematyczna kontrola pomieszczeń, zapalanie świateł na placu szkolnym,
4.   pozostawianie stanowiska pracy w należytym porządku:


11. Zakres obowiązków rzemieślnika i czas pracy:
Czas pracy:  od poniedziałku do piątku od godz. 8:00 - 12:00 lub 12:00 - 16.00

Do obowiązków rzemieślnika  należy:

1.   przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2.   stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3.   kontrola sprawności i naprawa urządzeń oraz sprzętu szkolnego,
4.   zabezpieczenie instalacji wodno-kanalizacyjnej w razie awarii oraz jej naprawa,
5.   wymiana zamków w drzwiach,
6.   naprawianie okien i drzwi.
7.   okresowe   konserwowanie(malowanie)elementów   metalowych   (ogrodzenie,   drzwi) oraz drewnianych (drzwi, ławki),
8.   dorabianie i oznaczanie kluczy,
9.   nprawa urządzeń sanitarnych,
10. konserwacja urządzeń c.o,
11. drobne naprawy dachu, instalacji odgromowej i rynien,
12. zawiadamianie   dyrektora   szkoły   o   dostrzeżonych   uchybieniach,   zniszczeniach i awariach,
13. w czasie  remontów  usuwanie  sprzętu  szkolnego  z  pomieszczeń  remontowanych i należyte jego zabezpieczenie,
14. dbałość o konserwację i właściwą eksploatację powierzonych narzędzi,
15. dbałość o ład i porządek na stanowisku pracy,
16. w razie konieczności przejęcie obowiązków portiera lub woźnego,
17. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora,
18. nieprzestrzeganie    powyższych    obowiązków    pociąga    za    sobą    konsekwencje dyscyplinarne.
 
 
12.  Zakres obowiązków elektryka i czas pracy:
Czas pracy:  od poniedziałku do piątku od godz. 12:00 do godz. 16:00
Do obowiązków elektryka należy:
1.   przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2.   stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3.   kontrola sprawności i naprawa urządzeń oraz sprzętu szkolnego,
4.   zabezpieczenie instalacji elektrycznej w razie awarii oraz jej naprawa,
5.   wymiana żarówek i świetlówek,
6.   naprawa gniazd wtykowych i wyłączników świetlnych,
7.   dbanie o czystość lamp i oświetlenia,
8.   przygotowywanie oświetlenia okolicznościowego,
9.   zawiadamianie   dyrektora   szkoły   o   dostrzeżonych   uchybieniach,   zniszczeniach i awariach,
10. w czasie  remontów  usuwanie  sprzętu  szkolnego  z  pomieszczeń  remontowanych i należyte jego zabezpieczenie,
11. dbałość o konserwację i  właściwą eksploatację powierzonych narzędzi,
12. dbałość o ład i porządek na stanowisku pracy,
13. w razie konieczności przejęcie obowiązków portiera lub woźnego,
14. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora,
15. nieprzestrzeganie    powyższych    obowiązków    pociąga    za    sobą    konsekwencje dyscyplinarne.
 
 
13. Zakres obowiązków sprzątaczki i czas pracy: Czas pracy:
1.   od poniedziałku do piątku  od godz. 6:00 do 14:00,
2.   pełnienie  dyżuru  na  portierni  zgodnie  z  harmonogramem  w  soboty  od  godz.  6:00 do godz. 14:00,
3.   w razie konieczności pełnienie obowiązków portiera lub woźnego.

Do obowiązków sprzątaczki należy:
1.   przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
2.   stosowanie przepisów BHP podczas wykonywanej pracy,
3.   w razie konieczności przejęcie obowiązków woźnego lub portiera,
4.   pełnienie zastępstwa za nieobecną sprzątaczkę zgodnie z harmonogramem,
5.   zawiadamianie dyrektora o dostrzeżonych uchybieniach, zniszczeniach i awariach,
6.   wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły oraz zlecanych przez dyrektora,
7.   neprzestrzeganie    powyższych    obowiązków    pociąga    za    sobą    konsekwencje dyscyplinarne.
 
I.    Sprzątanie codzienne do momentu rozpoczęcia zajęć (w godz. 6:00 do 8:00):
1.   Sprzątanie   obowiązuje   w   wyznaczonych   przez   przełożonego   rejonach,   które
zmieniane są 2 razy w roku lub w zależności od potrzeb i obejmuje:
  1. wietrzenie sprzątanych pomieszczeń,
  2. zamiecenie podłogi i wytarcie jej na mokro przy kilkakrotnej zmianie wody,
  3. wytarcie wszystkich parapetów wewnątrz i na zewnątrz,
  4. wytarcie kaloryferów,
  5. wytarcie i umycie sprzętów (stoliki, krzesła, meble, obrazy, gabloty),
  6. wyczyszczenie zlewozmywaków,
  7. wytarcie tablic szkolnych,
  8. utrzymywanie w należytej czystości pomieszczeń sanitarnych,
  9. odkurzanie dywanów i wykładzin chodnikowych,
  10. w czasie sprzątania należyodsuwać ruchome przedmioty i meble,
  11. opróżnianie koszy na śmieci,
  12. dbanie o kwiaty,
  13. zabezpieczenie   okien,   kranów,   drzwi   oraz   wygaszenie oświetlenia po zakończeniu sprzątania,.
  14. trzykrotne mycie ciągów komunikacyjnych i sanitariatów:
  • do rozpoczęcia zajęć,
  • na 3 godzinie lekcyjnej, tj. od 9:40 do 10:25,
  • na 6 godzinie lekcyjnej, tj. od 12:30 do 13:15.
II.   Sprzątanie okresowe obejmuje (w godz. 8:00 do 14:00):
1.   cotygodniowe przeprowadzenie dezynfekcji urządzeń sanitarno-higienicznych,
2.   cotygodniowe usuwanie pajęczyn,
3.   cotygodniowe pastowanie i froterowanie podłóg w rejonach wyznaczonych,
4.   cotygodniowe umycie lamperii w salach lekcyjnych i na korytarzach,
5.   mycie szyb i okien raz w miesiącu,
6.   w czasie remontu usuwanie sprzętu i jego należyte zabezpieczenie,
7.   sprzątanie szkoły po remontach (w godzinach służbowych),
8.   w  okresie  ferii  i  wakacji  doprowadzenie  wszystkich  pomieszczeń  do  maksymalnej czystości  w ramach rejonów oraz pomieszczeń gospodarczych.

 

Rozdział V
TRYB PRACY W ZESPOLE
§ 8

 

1. Porządek, tryb i czas pracy w szkole oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika niepedagogicznego określają  przepisy ustawy o pracownikach samorządowych, Kodeks Pracy i zarządzenia Dyrektora.
2. Porządek, tryb i czas pracy w szkole oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika pedagogicznego określa Karta Nauczyciela.
 


Rozdział VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 9
 

Wszelkie zmiany i uzupełnienia Regulaminu następują  z zachowaniem procedury właściwej dla jego ustalenia.
 


§ 10

Regulamin w chodzi w życie z dniem podpisania i jest wprowadzany zarządzeniem Dyrektora Zespołu  Szkół Przemysłu Spożywczego nr 15-2018/2019.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 28 09 2020
Dokument wytworzony przez: Dyrektor szkoły
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Mariola Weber
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 września 2020 17:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bożena Zając
Ilość wyświetleń: 812
28 września 2020 17:53 (Bożena Zając) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 września 2020 17:50 (Bożena Zając) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 września 2020 17:45 (Bożena Zając) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Kształcimy w zawodach: technik technologii żywności, technik weterynarii, piekarz, cukiernik, przetwórca mięsa::Realizujemy praktyki zawodowe w ramach projektów europejskich::Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe, dla zawodu: technik weterynarii, realizujemy w Śląskim Ogrodzie Zoologicznym, stadninie koni i gabinetach weterynaryjnych::Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe, dla zawodów: technik technologii żywności, cukiernik, piekarz i przetwórca mięsa, realizyjemy u mistrzów rzemiosła::Kształcimy w zawodach: technik technologii żywności, technik weterynarii, piekarz, cukiernik, przetwórca mięsa::Realizujemy praktyki zawodowe w ramach projektów europejskich::Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe, dla zawodu: technik weterynarii, realizujemy w Śląskim Ogrodzie Zoologicznym, stadninie koni i gabinetach weterynaryjnych::Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe, dla zawodów: technik technologii żywności, cukiernik, piekarz i przetwórca mięsa, realizyjemy u mistrzów rzemiosła::